Internationaal ranken met je site in Google?

Wanneer je succes hebt met je site in Nederland dan kan het een slimme zet om internationaal het te proberen. Je kunt hiermee de markt uitbreiden en dat gaat gemakkelijker wanneer je al een product hebt. Het is wel verstandig om dit op de juiste manier te doen. Daarom geven wij je een paar tips hoe je dit kunt aanpakken.

Je website opzetten op een technisch correcte manier

Voor te beginnen moet je zorgen dat je website hebt die technisch goed is opgezet. Je kunt van daaruit bouwen aan de internationale markt. Je zou een heel nieuw domein kunnen opzetten met bijvoorbeeld naar een extensie die verwijst naar een ander land. Bijvoorbeeld als je kiest voor Duitsland dan zou die extensie .de zijn. Het kan ook een ander land zijn waarvoor je het wilt maken. 

Je kunt dan veel gerichter te werk gaan en dat zou een voordeel zijn. Het heeft ook een nadeel. Je hebt dan een totaal nieuwe site. Dat betekent dat je opnieuw moet beginnen met ranken. Er is echter nog een alternatief. Je zou de domeinnaam kunnen gebruiken .com in combinatie met een folder structuur van een duitse site. Dan zou je .com/de/ krijgen en daarachter de site.

Een website vertaling laten maken

Je kunt een website vertaling laten doen door een vertaalbureau. Vooral als je een website vertaling nodig hebt die rekening houdt met zoekmachines. Je kunt kiezen voor een SEO vertaling. Dit is een vertaling die een optimalisatie krijgt voor zoekmachines. Je krijgt dan goed vertaalde SEO teksten. Het beste is dat je dit laat doen door een professioneel vertaalbureau.

Letten op alle SEO zaken

Wil je goed ranken in alle landen dan is het belangrijk om te letten op allerlei zaken die te maken hebben met internationale SEO. De meta titles en descriptions zijn belangrijk bij het vertalen maar er zijn meer zaken die vertaald moeten worden. Het is goed backlinks te krijgen. Bij een site die meertalig is kun je gebruik maken van de hreflang attribuut. Je gaat altijd ranken met het land naar keuze.